PENANG, AIRASIA

Ten wpis podzieliłam na dwa mniejsze, ponieważ w pewnym sensie się łączą i dotyczą, uważam istotnych rzeczy, dla osób, które podróżują.

Właściwie niewiele mogę napisać o Penang. Było to miasto tylko na jedną noc, mieliśmy w planach zobaczyć tam trochę więcej ale wyszło inaczej… Penang było miejscem, z którego wracaliśmy do Polski. Tutaj warto zaznaczyć, że bilety do Penang są często w promocyjnych cenach i jest to dobra lokalizacja na dalsze podróże – my tak właśnie zrobiliśmy.

No ale po kolei. Do Penang lecieliśmy z Denpasar przez Kuala Lumpur. I tu właśnie wplata się wątek AirAsia. Jak wiele z Was wie jest to tania i dobra linia lotnicza. My bilety tą linią kupowaliśmy właściwie na ostatnią chwilę. Z Bali do KL płaciliśmy po 64 USD a z KL do Penang 24 USD. Jak wspominałam we wcześniejszym wpisie na lotnisku w Denpasar spędziliśmy ponad 10 godz., ponieważ nasz lot był opóźniony. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że opóźnienie wciąż się powiększało a my mieliśmy kolejny lot z KL i było spore ryzyko, że nie zdążymy… Okazało się, że samolot, którym mamy lecieć ma awarie i nie wiadomo kiedy będzie naprawiony… W efekcie zapłaciliśmy 50 USD, za to, żeby Pan w kasie AirAsia zarezerwował dla nas miejsca w samolocie, który startował za chwilę. Trochę nas to kosztowało ale przynajmniej byliśmy pewni, że zdążymy na lot w Kuala Lumpur. Na lotnisku w KL spędziliśmy noc, niestety było tyle ludzi, że nie było nawet kawałka podłogi, żeby się przespać. Byliśmy już lekko zmęczeni ale tylko godzinny lot do Penang i krótka droga Grabem do hotelu dzieliła nas od prysznica i łóżka. Chyba nikogo to już nie zdziwi, że sytuacja się trochę zmieniła… Faktycznie o 8 rano byliśmy już w Eureka Hotel w Penang ale niestety nie mogliśmy tak wcześnie wejść do pokoju, a dodatkowo była awaria wody… W efekcie zrobiła się godzina 15 kiedy udostępniono nam pokój. Dla przypomnienia, dzień wcześniej rano wyruszyliśmy z Nusa Lembongan, więc byliśmy 32 godziny bez prysznica i snu… Tylko wieczorem wyszliśmy zobaczyć okolicę, bo następnego dnia rano mieliśmy już lot do Doha.

Niewiele mogę powiedzieć o Penang. Zatrzymaliśmy się w hotelu niedaleko lotniska. Hotel jest nowy, nowocześnie urządzony, z przemiłą Panią w recepcji. Ta część Penang, w której byliśmy wygląda jakby czas się tam zatrzymał w latach 90-tych. Pomimo tak, krótkiego pobytu w tym mieście, zobaczyliśmy trochę inne oblicze Penang. Ja osobiście, bardzo lubię zdjęcia z tego miejsca.

20180929_08093820180929_08004020180929_07552620180929_08110920180929_081940

Lotnisko w Penang nie należy na pewno do moich ulubionych. Mało miejsca, tłok i okropnie zimna klimatyzacja a ludzie rzucali śmieci, gdzie im wygodnie…

Tutaj od razu przejdę do opisu linii AirAsia. My w tym roku lecieliśmy z tym przewoźnikiem cztery razy. Niskie ceny na pewno zachęcają, częstotliwość lotów również. Dodatkowo fajną opcją jest odprawa na lotnisku. Zazwyczaj obok kas, ustawione są specjalne urządzenia, które drukują karty pokładowe. Wpisujemy tylko potrzebne dane a przy lotach krajowych numer paszportu jest zbędny. Fajne rozwiązanie i spora oszczędność czasu.

20180930_155810

Właściwie oprócz tej sytuacji z opóźnionym lotem, nie mamy żadnych zastrzeżeń co do linii. To co wyjątkowo spodobało nam się w AirAsia to jak sprawnie wszystko się odbywało i wyjątkowo miła i uprzejma obsługa w samolocie.

Wspomnę też o bagażu, bo na ten temat pojawia się wiele pytań. W AirAsia bagaż podręczny powinien ważyć 7 kg. My mieliśmy dwa duże plecaki, każdy po ok. 8 kg. i jeden mniejszy ok. 3-4 kg. Każdy ma inne doświadczenia, dlatego trochę się obawialiśmy, że będziemy musieli płacić za nadbagaże. Na każdej trasie, nasze plecaki zostały zważone ale bez problemu mogliśmy z nimi wsiąść na pokład, jako bagaże podręczne. Słyszałam, że podczas większego ruchu turystycznego, linia bardziej pilnuje limitu bagażu, dlatego warto mieć to na uwadze.

20180924_124016

3 myśli w temacie “PENANG, AIRASIA

1. Dobrze, że te linie lotnicze Was nie rozczarowały. A odnośnie samego miasta – w każdym można znalezc cos interesujacego, nawet jesli jest to tylko bardzo krotki pobyt.